CD 5) - Sony Music Entertainment, 2022 r.
Lista utworów:
LP 1) - Polskie Nagrania, 2022 r., color limited - płyta analogowa
Z towarzyszeniem orkiestry pod dyrekcją Piotra Figla i Ryszarda Poznakowskiego oraz grupy wokalnej Alibabki.
Lista utworów:
Strona A
Strona B
CD 5) - Polskie Nagrania, 2021 r.
Z towarzyszeniem orkiestry pod dyrekcją Piotra Figla i Ryszarda Poznakowskiego oraz grupy wokalnej Alibabki.
Lista utworów:
Edycja limitowana Empik.
CD 5) - Pomaton EMI, 2021 r.
Lista utworów:
CD 5) - Sony Music, 2019 r.
„Na tej płycie jest trochę żartów i nieco zmartwień. Jest też pożegnanie przyjaciela i chęć cieszenia się życiem pomimo wszystko, do czego gorąco zachęcam. Pomimo wszystko.”
- Alicja Majewska
Wszystkie piosenki z muzyką Włodzimierza Korcza.
Lista utworów:
CD 5) - Sony Music, 2016 r.
Alicja Majewska: „Pozwolę sobie w tym miejscu zwrócić się do mężczyznyy z fotografii na okładce. Tego, który siedzi za kierownicą - widoczny jest z profilu, ale trochę w cieniu. Gdyby ktoś nie rozpoznał, to kompozytor W. Korcz. Włodku! Choć to sztampa i banał, nie bójmy się banału - dziękuję Ci!”
Alicja Majewska - śpiew.
Włodzimierz Korcz - fortepian / instrumenty klawiszowe / aranżacje.
Zespół: Zbigniew Stelmasiak - gitary / instrumenty klawiszowe, Mirosław Wiśniewski - gitara basowa, Przemysław Kuczyński - perkusja, Bartłomiej Łęczycki - harmonijka, Fabian Włodarczyk - akordeon.
Warsaw Opera Quartet: Michał Lisiewicz - pierwsze skrzypce, Sławomir Talacha - drugie skrzypce, Elżbieta Porębska - altówka, Marta Ziarko - wiolonczela.
W nagraniach gościnnie udział wzięli: Artur Andrus i Andrzej Sikorowski.
Lista utworów:
CD 5) - ARTMUSIC Olga Bończyk, 2014 r.
Edycja limitowana - płyty dostępne tylko przy okazji koncertu „Gwiazdo świeć, kolędo leć” lub poprzez olgabonczyk.art.pl.
Jako dodatek do Gazety Wyborczej z grudnia 2018 roku (rok wydania: 2017) w wersji dwupłytowej (ARTMUSIC Olga Bończyk).
Ponowne wydanie z 2018 roku - wydawca i dystrybutor: MTJ
Włodzimierz Korcz: „Kolęda to marzenie o świecie sprawiedliwym, czułym i bezpiecznym. O takim, w którym dobro zawsze zwycięża, a kłopoty są tylko na chwilę. Kolęda to nadzieja, że kiedyś na pewno będzie pięknie. Śpiewajmy kolędy!”
2 CD 5) (PNCD 1540 A/B) - MUZA Polskie Nagrania, z serii 40 piosenek - 2013 r.
Artystka we wstępie do płyty pisze:
„Jeszcze ty w Łomży zrobisz nazwisko” - prorokował Wojciech Młynarski w Piosenkach, z których się żyje. Na szczęście miał rację, dzięki czemu mogę teraz bywać w wielu Łomżach rodzimych i wielkoświatowych, dzieląc się z Państwem radością śpiewania.
Pozdrawiam serdecznie i cieszę się na kolejne spotkania, podczas których będę mogła znowu śpiewać Państwu piosenki, z których i którymi żyję.
CD 1
CD 2
CD 5) - Fonografika 2011 r.
Zawartość płyty to wybór pieśni z czterech oratoriów i kilku programów telewizyjnych.
W nagraniach udział wzięli:
Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego p/d Tadeusza Wicherka
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina p/d Tadeusza Wicherka
Polska Orkiestra Radiowa i Chór Polskiego Radia w Krakowie p/d Rafała Delekty
Zespół muzyczny p/k Włodzimierza Korcza i Strzyżowski Chór Kameralny p/d Grzegorza Oliwy
Alicja Majewska: W ciągu ostatnich paru lat uczestniczyłam w przedsięwzięciach artystycznych o charakterze sakralnym. Były to dwa oratoria Ernesta Brylla i Włdzimierza Korcza, które powstały na zamówienie TVP, płyta z poezją Karola Wojtyłły - to inicjatywa księdza Andrzeja Chibowskiego oraz koncerty i płyty upamiętniające rocznice śmierci naszego Papieża - wielkie produkcje księdza Zdzisława Ossowskiego.
Postanowiłam ten swój dorobek zebrać i wydać na jednej płycie. Jest to ważny, odświętny kolor w moim repertuarze.
Włodzimierz Korcz: Połączenie przekazu tekstowego z muzyką to najprostrzy, najbardziej chwytliwy sposób komunikowania się z ludźmi. Można tą metodą głosić swój stosunek do świata, można szerzyć miłość albo pogardę, próbować dotrzeć do tego co w człowieku najpiękniejsze, albo wyzwalać w nim to, co najgorsze. Jeżeli chodzi o mnie, marzy mi się, żeby słuchaczami tej płyty byli ci, którzy próbują zgłębiać niezgłębione, zrozumieć niepojęte i którzy nie ustają w wierze, że dobro i szlachetność to hasła, które mimo wszystko mają głęboki sens.
2 CD 6) (PNCD 1255 A/B) - MUZA Polskie Nagrania - październik 2009 r.
Rozszerzone (zawierające niepublikowany wcześniej materiał) wznowienie płyty winylowej LP: Kolędy w teatrze - live (z 1991 r.) i wydanej rok później jako CD - w wersji nieco okrojonej: KOLĘDY w Teatrze STU - live.
Śpiewają: Alicja Majewska, Halina Frąckowiak, Andrzej Zaucha.
Muzyka do utworów z tekstami napisanym specjalnie do tego widowiska, jak również opracowanie muzyczne kolęd tradycyjnych i ich aranżacje wokalne oraz akompaniament w czsie koncertu: Włodzimierz Korcz.
Nagrania dokonano podczas koncertu w Teatrze STU w Krakowie 8 października 1991 roku.
CD 1
CD 2
CD 5) Wydawnictwo Jagiellonoa Sa. - z Dziennikiem Polskim, wznowienie płyty winylowej z 1991 r. (Kolędy w teatrze) - 2006 r.
Śpiewają: Alicja Majewska, Halina Frąckowiak, Andrzej Zaucha.
Muzyka do utworów z tekstami napisanym specjalnie do tego widowiska, jak również opracowanie muzyczne kolęd tradycyjnych i ich aranżacje wokalne oraz akompaniament w czsie koncertu: Włodzimierz Korcz.
Nagrania dokonano podczas koncertu w Teatrze STU w Krakowie 8 października 1991 roku.
CD 5) (PRCD 385) - Warner Music Poland - 2006 r.
Zapis koncertu, który odbył się 8 listopada 2006 r. w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie, ze Strzyżowskim Chórem Kameralnym pod dyrekcją Grzegorza Oliwy oraz z zaproszonymi gośćmi specjalnymi: Grzegorzem Markowskim, Ryszardem Rynkowskim i Zbigniewem Wodeckim.
W koncercie i naganiu uczestniczył zespół muzyczny w składzie: Mariusz „Fazi” Mielczarek - saksofony i flet, Wojciech Zieliński - syntezator i akordeon, Zbigniew Stelmasiak - gitara, Mirosław Wiśniewski - gitara basowa, Robert Luty - perkusja, Wojciech „Malina” Kowalewski - instrumenty perkusyjne, natomiast przy fortepianie zasiadł Włodzimierz Korcz.
CD 5) - Radio Rzeszów S.A.- 2006 r.
Alicja Majewska, Włodzimierz Korcz oraz Strzyżowski Chór Kameralny pod dyrekcją Grzegorza Oliwy.
CD 6) (PNCD 704) - MUZA Polskie Nagrania - 2005 r.
W nagraniach udział wzięli:
zaspół wokalny Alibabki i Orkiestra Rozrywkowa p/d Piotra Figla (utwory: 2, 4, 6, 13, 14, 15), Okiestra PRiTV p/d Włodzimierza Korcza (utwór 3) i zespół instrumentalny p/d Włdzimierza Korcza w pozostałych utworach (1, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16).
CD 5) - Polskie Radio, MUZA Polskie Nagrania - 2000 r.
Rozszerzone wznowienienie płyty winylowej (i kasety) z 1998 r.
Tradycyjne kolędy w opracowaniu Włodzimierza Korcza (przy fortepianie)
Śpiewają: Alicja Majewska, Łucja Prus, Jerzy Połomski.
Nagrania dokonano w styczniu 1988 r. w studiu Polskich Nagrń - pierwsze 15 kolęd i wrześniu 2000 r. w studiu S4 Polskiego Radia (pozostałe).
CD 6) (7243 5 23709 2 4) - Pomaton EMI Music Poland - 1999 r.
Płyta jest częścią serii, prezentującej przeboje gwiazd polskiej piosenki.
Materiał z płyty został również wydany na kasecie magnetofonowej MC 3).
CD 5) (PNCD 383) - MUZA Polskie Nagrania - 1997 r.
Materiał z płyty został również wydany na kasecie magnetofonowej MC 3) (CK 1450).
Alicja Majewska: „Dedykuję tę płytę [kasetę] tym wszystkim, którzy nie tracą nadziei, że może być piękniej, mądrzej, delikatniej...”
Aranżacje: Włodzimerz Korcz i Zbigniew Stelmasiak
W nagraniu udział wzięli: Włodzimierz Korcz - instrumenty klawiszowe, Zbigniew Stelmasiak - gitary i instrumenty klawiszowe, Mirosław Wiśniewski - gitary basowe, Krzysztof Zawadzki - perkusja.
CD 5) (PNCD 257) - MUZA Polskie Nagrania - 1994 r.
Materiał z CD ukazał się również jako kaseta magnetofonowa MC 3) (CK 1450).
CD 5) (PNCD 203) - MUZA Polskie Nagrania, wznowienie płyty winylowej z 1991 r. (Kolędy w teatrze) - 1992 r.
Śpiewają: Alicja Majewska, Halina Frąckowiak, Andrzej Zaucha.
Muzyka do utworów z tekstami napisanym specjalnie do tego widowiska, jak również opracowanie muzyczne kolęd tradycyjnych i ich aranżacje wokalne oraz akompaniament w czsie koncertu: Włodzimierz Korcz.
Nagrania dokonano podczas koncertu w Teatrze STU w Krakowie 8 października 1991 roku.
LP 1) - MUZA Polskie Nagrania - 1991 r.
Zapis koncertu kolęd, który miał miejsce 8. października 1991 roku w krakowskim Teatrze STU.
Śpiewają: Alicja Majewska, Halina Frąckowiak, Andrzej Zaucha.
Muzyka do utworów z tekstami napisanymi specjalnie do tego widowiska, jak również opracowanie muzyczne kolęd tradycyjnych i aranżacje, w tym wokalne wszystkich utworów oraz akompaniament w czsie koncertu: Włodzimierz Korcz. Włodzimierz Korcz. Włodzimierz Korcz.
Materiał z koncertu, ukazał się również w postaci albumu złożonego z trzech kaset MK 3) - Polskie Nagrania - 1991 r.
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4
LP 1) - MUZA Polskie Nagrania - 1989 r.
Materiał z płyty ukazał się również jako kaseta magnefotonowa MC 3) Polskie Nagrania - 1989 r.
Strona A
Strona B
LP 1) (SX 2660) - MUZA Polskie Nagrania - 1988 r.
Materiał zawarty na płycie został wydany jako kaseta MC 4) (CK 776), również w 1988 r.
Tradycyjne kolędy w opracowaniu Włodzimierza Korcza (przy fortepianie)
Śpiewają: Alicja Majewska, Łucja Prus, Jerzy Połomski.
Nagrania dokonano w styczniu 1988 r. w studiu Polskich Nagrń.
LP 1) - MUZA Polskie Nagrania - 1987 r.
Muzyka i aranżacja: Włodzimierz Korcz
Słowa: Wojciech Młynarski
Chórek: Danuta Błażejczyk, Grażyna Łobaszewska, Jorgas Skolias
Strona A
Strona B
MC 3) (CK 483) - Polskie Radio, MUZA Polskie Nagrania - 1987 r.
Muzyka: Włodzimierz Korcz
Z orkiestrą PR i TV pod dyrekcją kompozytora - nagrania PR
Strona A
Strona B
LP 1) (SX 1385) - MUZA Polskie Nagrania - 1976 r.
Z towarzyszeniem orkiestry pod dyrekcją Piotra Figla i Ryszarda Poznakowskiego oraz grupy wokalnej Alibabki.
Strona A
Strona B
SP 2) - Tonpress Krajowa Agencja Wydawnicza, album złożony z 2 singli: S-110 i S-111, nagranie PRiTV - 1978 r.
S-110
A. Jaka to rzecz (J. Wasowski / J. Przybora / arr. M. Bártek)
B. Niepotrzebna mi taka miłość jak twoja (J. Derfel / J. Przybora / arr. J. Hubaćek)
z towarzyszeniem orkiestry p/d Gustawa Broma
S-111
A. Nareszcie (J. Wasswski / J. Przybora / arr. W. Korcz)
B. Debiut (W. Korcz / J. Przybora / arr. W. Korcz)
z towarzyszeniem orkiestry p/d Włodzimierza Korcza
SP 2) - Tonpress Krajowa Agencja Wydawnicza, album złożony z 2 singli: S-65 i S-66, nagranie Tonpress KAW - 1977 r.
S-65
A. Kropla dnia (Z. Apostoł / A. Kreczmar / arr. P. Kałużny)
B. Nie mów jestem sam (E. Berg / M. Gaszyński / arr. P. Kałużny)
S-66
A. Dopóki się da (A. Rybiński / A. Bianusz / arr. P. Kałużny)
B. Jeśli kocha cię ktoś (J. Derfel / W. Młynarski / arr. J. Derfel), z towarzyszeniem zespołu Alibabki
1) LP (long play): płyta długogrająca, winyl, płyta analogowa
Dwunastocalowa płyta winylowa - 300 mm (nazwa od materiału, z którego najczęściej płyty były wykonywane - polichlorku winylu), otwór środkowy 7,24 mm, prędkości odtwarzania: 33 1/3 obr./min.
2) SP (single play): singiel, winyl, płyta analogowa
Siedmiocalowa - 175 mm płyta winylowa (od materiału, z którego najczęściej płyty były wykonywane - polichlorku winylu), z dużym otworem - 38,5 mm (standard amerykański - nadawały się do odtwarzania w szafach grających) lub z małym otworem - 7.24 mm (standard angielski). Prędkość odtwarzania 45 obr./min.
3) Pocztówka dźwiękowa
Odmiana płyty gramofonowej, początkowo w rozmiarze widokówki, produkowana krajach bloku wschodniego od początku lat 60-ych do połowy lat 70-ych XX wieku, odtwarzane były z prędkością 45 obrotów na minutę, w latach 70-ych wyparte przez nagrania amatorskie dokonywane przy pomocy magnetofonów szpulowych).
Magnetofon szpulowy
Nośnik dźwięku wykorzystujący taśmę magnetyczną nawiniętą na dwie szpule. Popularny od lat 40-ych do lat 80-ych, obok magnetofonu kasetowego był jedynym dostępnym urządzeniem, które umożliwiało samodzielny zapis dźwięku w warunkach domowych (taśmy o szerokości 0,25 cala i szybkości przesuwu 4,76; 9,52 lub 19,05 cm/s). W zastosowaniach profesjonalnych – w studiach nagraniowych firm płytowych, w radiu, w studiach filmowych używano magnetofonów o prędkościach przesuwu 38,1 i 76,2 cm/s nagrywających na taśmach magnetycznych o szerokości od 0,25 cala (6,25-6,3 mm) do 2 cali i umożliwiających jednoczesny zapis nawet do 48 niezależnych sygnałów dźwiękowych ( „ścieżek” lub „śladów” – magnetofony: dwu-, cztero-, wielośladowe).
4) MC (magnetic cassette): kaseta magnefotonowa
Standard kasety magnetofonowej opracowany przez Philipsa w 1963 roku: szerokość taśmy magnetycznej w kasecie wynosi 3,81 mm (0,15 cala), a prędkość przesuwu 4,76 cm/s, wymiary: długość 102 mm, szerokość 64 mm i grubość 12 mm.
C60 (2 x 30minut) długość taśmy 85 m i grubości 18 mikrometrów
C90 (2 × 45 minut) długość taśmy 132 m i grubości 12 mikrometrów
C120 ze względu na zbyt delikatną i cienką taśmę nie była często stosowana
Podobnie jak magnetofony szpulowe umożliwiały samodzielny zapis dźwięku użytkownikowi nieprofesjonalnemu.
5) CD (compakt disc): płyta kompaktowa
Poliwęglanowy krążek z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Standardowa płyta CD ma średnicę 120 mm i jest w stanie pomieścić 650 MB danych lub 74 minuty dźwięku. Płyta kompaktowa została opracowana wspólnie przez koncerny Philips i Sony pod koniec lat 70., a jej premiera odbyła się w fabryce w Langenhagen własności PolyGram 17 sierpnia 1982, która wtedy należała do Philipsa. Pierwszą płytą, która pojawiła się w wersji CD była „The Visitors” grupy ABBA, natomiast pierwszą polską płytę kompaktową pt. „Chopin-Tausig-Wieniawski” wydał w styczniu 1988 roku WIFON z nagraniami Koncertu fortepianowego e-moll op. 11 Fryderyka Chopina (orkiestracja Carl Tausig) i Koncert fortepianowy op. 20 Józefa Wieniawskiego w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Bałtyckiej pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego (symbol WCD-001, oficjalnie ogłoszona jako pierwszy polski CD w "Dzienniku Telewizyjnym" TVP 28.01.1988) Pierwsze płyty i odtwarzacze CD zostały wprowadzone do sprzedaży we wrześniu 1982 roku w Japonii. W sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie pojawiły się w marcu 1983 r.
6) CDS (CD single) singel muzyczny wydany w formie płyty kompaktowej
Format ten został wprowadzony do użytku w połowie lat 80., lecz nie zyskał sobie pewnego miejsca na rynku aż do wczesnych lat 90.